måndag 6 januari 2014

Tjejerna upptäcker Alfred

Vi har haft två riktiga skitnätter, där Christopher har varit uppe med den ena eller den andra av tvillingarna till femtiden på morgonen innan han ens fått gå och lägga sig (jag har smitit i säng någon timme tidigare och ammat den andra) - overallerna i vagnarna-tricket verkar inte funka längre. Men det orkar jag inte skriva mer om nu, utan det jag vill få ner på pränt innan jag ska försöka komma i säng redan runt midnatt är att tvillingarna börjat upptäcka Alfred! Det började med Lilly igår, som log mot honom när han kom och gullade, och idag gjorde Flora samma sak. Jag är så glad över det, för Alfred vill pussa och krama dem hela tiden, och tidigare har de mest börjat gråta när han kommit och varit "närgången". Han har länge följt efter mig när jag hukat mig ner vid deras babysitters och härmat vad jag sagt, typ "Heeeej Flora-liten" (och det låter så roligt när han säger det - säkert låter det rätt fånigt när jag gullar med dem också, men det blir ju lätt så...) och att han nu äntligen får utdelning för det känns fantastiskt!
Han har ju inte varit det minsta svartsjuk på tjejerna, vilket jag var så orolig för eftersom han var supermammig innan de kom - visst kan han bli sur när vi inte hinner leka med honom så mycket som han vill, men han har aldrig kopplat ihop det med att det är tvillingarnas fel och blivit sur på dem, utan han har bara blivit arg på oss. Så sabla skönt ändå. Så han förtjänar verkligen att tjejerna börjar bli glada över honom också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar