lördag 11 januari 2014

Saker som...

Jag hade tänkt skriva: att sortera in under avdelningen "Saker som är korkade att göra när båda tvillingarna sovit hela förmiddagen och kommer vakna och behöva mat när som helst": börja koka äppelmos.
Men bortsett från att jag skar mig i fingret (inte särskilt djupt) så gick det bra. Jag satte Flora i Björnen när jag skalat de första fem äpplena av tio och skurit två och ett finger, och Lilly fortsatte sova tills allt var klart. Eller ja, även efter, men då lade jag mig bredvid henne och viftade med bröstet så hon tog det. Och nu är vi på väg till Alfreds ena gudfar Emil med fru, snart tvååring och ny bebis, "bara" en timme försenade. Det där med att komma i tid med tre barn är ett eget kapitel som jag kan ta en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar