måndag 13 januari 2014

Kolahuvuden

Det här med att folk brukar säga att små bebisar luktar så gott? Jag har aldrig riktigt hållt med om det; i ärlighetens namn luktar de ju lite för ofta mest bajs och kräks, och när de inte gör det har jag aldrig riktigt upptäckt nån annan doft. Förrän nu. De senaste veckorna har mina tösers huvuden luktat chokladkola. Me like. 
Christopher kom nyss och lade ner Lilly bredvid mig (jag hade just ammat Flora till sömns i sängen), och Lilly sträckte ut armarna mot mig, och grep sen tag i min hand med båda sina händer! Mina små genibarn - sträcka armarna mot en ska de inte kunna förrän om några månader, och gripa i saker först efter tredje utvecklingssteget (om nån vecka). Flora grep ju efter leksaker redan för flera dagar sen. 
(Ja, klart jag vet att jag tolkar in för mycket i kanske slumpmässiga rörelser, men det är ju också klart att just mina barn är små genier, eller hur? ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar