fredag 10 januari 2014

Tillfällig harmoni

Jag måste komma ihåg att njuta av de här tillfälliga stunderna av harmoni: just nu ligger jag i sängen och ammar Lilly, som vaknade till först när Flora precis ammat klart - perfekt timing. Alfred var nyss inne och sa hej då för att gå till dagis; han och Christopher hade just klätt på sig ytterkläderna utan bråk, och han var peppad på att gå ut i den lilla snön som föll inatt och på att gå till dagis. 
Christopher ska iväg på möte sen, och jag är säker på att det kommer komma stunder idag när båda tjejerna kommer skrika samtidigt just när jag behöver gå på toa eller nåt sånt, och när Alfred kommer bli sur i eftermiddag för att vi försöker dra ner på hans tv-tittande, så nu i lugnet i sovrummet, nu njuter jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar