tisdag 14 januari 2014

Tillägg

Ett par saker som tillägg till 12-veckorsinlägget, nu när allt lugnat sig efter att Alfred matvägrade pga Karius och Baktus (det verkar som att Christopher till slut fått in i hans huvud att de bara är på låtsas nu), gallskrikande tjejer och en mamma (jag) som låg i fosterställning under köksbordet och grät (ja, teatraliskt att lägga mig där, men jag ville lite få Alfred att förstå att jag blev ledsen för att han inte ville äta - kanske inte den bästa uppfostringsmetoden, men jag var mer sugen på att hoppa ut genom fönstret, och jag tror att det hade varit ännu värre).
Lilly har redan börjat blåsa salivbubblor (ska inte heller hända än enligt Wonder Weeks), så dregelfaktorn på henne är ganska hög redan nu (Flora lite också, men inte lika ofta). Och Lilly är jättebra på att lyckas få in nappen i munnen igen när hon tappat den, såvida den fortfarande ligger nära munnen.
Jag lär ju komma på mer grejer sen, men det får jag väl ta efter hand helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar