onsdag 22 januari 2014

Bokat tid på amningsmottagningen

Nu har jag fått en tid på amningsmottagningen på Huddinge sjukhus på fredag, så hoppas jag att de kan hjälpa mig att få Flora att äta på dagarna igen. Just nu lyckades jag peta in bröstet i munnen på henne fast hon nästan sov (och hon har ätit under natten också) så hon ska få i sig mat innan vi ska iväg idag. Vi ska till Fotografiska Museet med en mammagrupp för omföderskor som min dagismammakompis Mette dragit igång. Den ursprungliga planen var att jag skulle tagit med bara en av tjejerna och Christopher ha den andra, men så fick Alfred ögoninflammation igår och måste vara hemma från förskolan tills det blir bättre. Han var helt förstörd igår kväll/natt för att det var läskigt när det var kladdigt i ögonen, men han är redan bättre! Vi tvättade med koksalt ungefär tusen gånger igår kväll, och han var så duktig med att inte peta, plus att han är världens bästa unge på att sällan vara sjuk och bli frisk fort (ta i trä). Kanske att det hjälpt immunförsvaret att jag ammade honom så länge? En del säger ju att det är så. Jag blir i alla fall glad om jag kan fortsätta amma båda tjejerna ett bra tag till. (Beställde förresten en ny bröstpump på Apotea igår efter att ha misslyckats med att få tag på en billigare begagnad på Blocket.)
Men nu har vi ju sagt att han ska vara hemma idag, så då får Christopher vara med honom istället, och jag får hoppas på att tjejerna sover bra i vagnen, och jag får ratta pråmen på ett museum. ;)
Om jag hinner i tid är dock en helt annan femma eftersom amningen tar tid här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar