torsdag 2 januari 2014

Reslängtan

Tvillingarnas ena gudmor, Jennie, är just nu i Tokyo med sin familj (hon är ju popstjärna där och har varit där otaliga gånger), och jag är så avundsjuk att jag började kolla priser för att åka dit i vår. Och det visade sig att det bara blir billigare och billigare att flyga dit (hittade resor för 2 000:- mindre än när jag var där senast för 6,5 år sen), så jag började nästan tänka att vi skulle kunna åka. Tills jag kom på att Alfred numera kostar fullpris eftersom han är över två år... Och på en så lång resa kanske man skulle vilja ha åtminstone ett extra säte för tvillingarna och inte bara ha knäplatser åt dem, så då kostar det ännu mer. Och eftersom vi är arbetslösa både jag och Christopher så är det nog lite kört. Jag vet inte när vi nånsin kommer ha råd att resa med alla tre barnen, och att åka utan dem är inte ett alternativ på väääldigt många år. Även på charter kostar ju barnens resor (reguljärt brukar de ju flyga gratis så länge de är under två år), så det blir inte lätt det här. Var är den där lottovinsten vi behöver?
Så länge kollar jag på lite bilder från mina Tokyoresor från en av mina andra bloggar, Foto-Sara:
Drömmer mig tillbaka
Tokyo-abstinens, ett år senare
Lost in Translation-baren
Lite japansk mat

2 kommentarer:

  1. Åh Tokyo! Mina föräldrar bodde där mellan 2000-2003. Hann åka dit tre gånger under den perioden och har längtat tillbaka sen dess. Jag och Thomas skulle dit under vår första resa med Olivia, men precis innan vi åkte dit inträffade härdsmältan i Fukushima. Det kändes inte som läge att åka dit då riktigt... Men åh vad jag saknar Tokyo!

    SvaraRadera
  2. Vi kan åka dit allihop samtidigt och jonglera sex ungar! ;)

    SvaraRadera