onsdag 29 januari 2014

Dopklänningar!

Vi bokade in ett dopdatum för tvillingarna härom dagen. Som jag berättat förut blev Alfred döpt av min konfirmationspräst, och till min glädje vill han gärna döpa Flora och Lilly också. Vi kommer ha dopet i min familjs sommarstuga (precis som Alfreds), på påskafton.
Jag har redan börjat fundera på vad jag ska baka till fikat, och på vad flickorna ska ha på sig. Alfred hade sjömanskostym, och vi vill inte ha klassiska dopklänningar den här gången heller. Jag började med att leta sjömansklänningar (vi är ju från västkusten), men hittade bara svindyra. Men idag när jag gick ett varv in på H&M efter lunch med en gammal kompis hittade jag de här!
Tyvärr fanns det bara en storlek 74 (6-9 månader - de kommer vara nästan 6 månader vid dopet, men de är ju lite små, så även 74 kanske kommer vara för stort) och en 80, men dopklänningar brukar ju vara långa så det kanske är okej. Men jag ska hålla utkik i andra butiker för att se om jag kan byta 80:an till en 74:a till.
Detalj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar