söndag 26 januari 2014

Hygien

Tänk vad trevligt det hade varit att hinna duscha lite oftare. Jag TROR att jag har duschat en gång den här veckan, men jag minns inte vilken dag det kan ha varit, och när det kliade i mitt huvud nyss kändes det som att jag fick typ flera sedimentlager torrschampo under naglarna...
Jag tvättar förstås valda delar av kroppen varje dag (ansikte, underliv, händer (obviously)), men det där med att hinna duscha och tvätta håret händer lite för sällan. Äcklig? Javisst! Småbarns/trebarnsmor? Jajemen!

2 kommentarer:

  1. Haha! En annan föräldraledig mamma (ledig med sitt andra barn) sade till mig med sänkt röst och förtrolig ton: "Ibland hinner jag inte ens duscha på morgnarna!" Vadå, VARJE DAG? tänkte jag. Jag är glad om jag hinner duscha en gång i veckan! Men det sade jag inte. Och nu hinner jag faktiskt göra det åtminstone två gånger i veckan utan störren ansträngning, så det blir bättre! Men jag kände där att hon och jag hade ganska olika referensramar...

    SvaraRadera
  2. Haha, roligt! Nää, tänk, ibland hinner jag inte ens raka benen och plocka ögonbrynen två gånger om dagen. ;)

    SvaraRadera