onsdag 29 januari 2014

Nya amningskudden

Jag fick den nya amningskudden idag och testade den, fast bara med ett barn i taget. Och jag måste tyvärr säga att den är för liten för oss redan. Kanske att den skulle funkat med två nyfödda barn, men att lägga två tremånaders på den med huvudena mot varann och benen utåt skulle inte funka, för benen skulle helt enkelt inte få plats.
Jag gillar dock formen och fastheten i kudden, jag önskar bara att den varit större, som den i filmen med den amerikanska tvillingmamman, för den verkar så oerhört praktisk. Men kanske att jag kan få den att funka i kombination med min andra amningskudde eller några lösa extrakuddar? Det ska jag prova nån av de närmsta dagarna.
Alfred tyckte också att det var roligt att man kan spänna fast kudden runt sig och gå omkring med den. Jag kanske kan ha den som ett litet portabelt bord? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar