måndag 20 januari 2014

Lyckan i världens bästa mobil

iPhone släng dig i väggen, världens bästa mobil är IKEAs med fjärilen, humlan, trollsländan, spindeln och blomman. Idag äntligen köpte Christopher en extra, eftersom de extra vi köpte när Alfred var liten är borta (vi hann röja i båda förråden förra veckan, och där var de inte). Så nyss fick jag tyst på två ledsna tjejer genom att hänga upp mobilen i babygymmet, och nu ligger de tysta och bara tittar.
Flora har bröstvägrat hela dagen idag sen i morse, och jag får lite panik av det, plus blir lite sur. Det är ju dumt förstås, för det är ju bara synd om henne - jag har ingen aning om vad det är för fel, för det verkar som att hon vill ha bröstet, hon hackar och hugger, men hon får bara inte grepp. Så hon har fått ersättning och en gång har jag pumpat, fast jag har en superenkel pump som är ganska ineffektiv, så jag fick bara ut 60 ml ungefär, och det är typ en halv portion om man jämför med ersättningen i alla fall. Hon har ätit bra de senaste dagarna åtminstone, men jag hoppas det här rättar till sig ikväll igen, för vi ska till BVC på torsdag, och jag vill ha goda viktnyheter där...

P.S: De låg tysta och nöjda i ungefär tre minuter... Men ändå, man får vara glad för det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar