lördag 4 januari 2014

2013 - första halvan

Jag har gått igenom mina foton från 2013, och valt ut några från varje månad. Det här är inte tänkt som en total årsredovisning, utan mer som lite höjdpunkter.





















Som här i januari när jag och Alfred gosade. :)

Det här lilla glada ansiktet på ägglossningstestet såg jag alltför sällan, tyckte jag. Vissa månader hade jag tydligen inte ägglossning, men i februari hade jag det. Uppenbarligen dubbelt upp, dessutom.

Min mage vid ungefär samma tidpunkt. Ganska nöjd med den, faktiskt.

I februari rumptränade jag och Alfred tillsammans.

Och Alfred fyllde två, och han och jag bakade tårtor tillsammans: en stor och en liten. Klänningen sydde jag själv strax innan, men den har jag ju inte haft tid att använda särskilt många gånger innan jag blev en tjockis...

... tack vare det här, som dök upp på graviditetstestet den 4 mars!





















Alfred håller i graviditetstestet, men det var lite för tidigt för honom att fatta vad det hela handlade om.






















För än så länge var det ju bara han, mamma och pappa!































På påsken var vi i Christophers familjs stuga i Lysekil, och vid det laget mådde jag så illa att jag oftast hittades liggandes på golvet. Med sjösjukearmband på.






















Då visste jag inte ens att det var två små varelser i min mage. Men den 25 april fick det sin förklaring varför jag mådde ännu sämre än när jag väntade Alfred. "Du har rätt, jag ser två huvuden" är fortfarande den mest oväntade mening jag hört yttras till mig i hela mitt liv.































I maj var vi i Lysekil igen för Christophers farfars begravning. Jag trivdes fortfarande bäst raklång på marken. Magen hade börjat synas ordentligt.






















Vi var även en sväng på Botaniska i Göteborg och spanade bl.a. på magnolior. De luktade inte så mycket, visade det sig. Kanske lika bra det med tanke på gravidluktsinnet. (Och jag var väldigt mörkhårig för att vara jag... Tänkte försöka undvika det i vår med det där sprayet jag köpte i förra veckan.)

I juni var vi ganska aktiva, trots att jag mådde kasst. Här var vi på Tullgarns slott på en fotoutställning av tvillingarnas gudmor Malin (fast då hade vi inte bestämt än att hon skulle vara gudmor). Vi var också och hälsade på Alfreds gudfar Emil och några andra vänner och åkte ner till vår stuga utanför Varberg.





















Och där firade vi midsommar. Fast jag orkade inte binda några kransar, magen fick räcka som pynt...

2 kommentarer:

  1. Åh så härliga bilder! Och vilken fin sammanfattning av året och beskrivning av hur det kan kännas att få reda på att det är två i magen. P.S. Älskar bilden där du och Alfred rumptränar! D.S.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det är väldigt roligt när Alfred härmar saker vi gör, det händer då och då. :)

    SvaraRadera