måndag 17 juni 2013

Vi har köpt vagn!

Vi köpte till slut en vagn igår! Det var helt utmattande, märkte jag när vi äntligen var klara... Vi var på Barnens Hus i lördags och tittade på vagnar, och upptäckte då att de hade 20% rabatt på hela sortimentet till och med igår, så lördag kväll och söndag förmiddag var en enda lång research på nätet, Blocket och bland kompisar för att få tips och råd, och vi fick samma råd av i stort sett varenda människa vi pratade med: Bugaboo Donkey.
Nu är det tyvärr så att jag inte riktigt funkar normalt. När tio personer säger "Bugaboo Donkey är grym!" är det väl liksom meningen att jag ska tänka "Åh, Bugaboo Donkey måste ju vara grym!", eller? Istället tänker jag "Men det var då ett sabla tjat, jag vill inte ha en Bugaboo Donkey!"... Sen hjälpte det ju förstås till att en sån där kostar mycket mer än Baby Joggern vi tittade på - jag kollade webbshoppar i andra länder, och det billigaste jag hittade var runt 12 500:- och då var det ändå lite oklart om det verkligen ingick två sittdelar och två liggdelar, och i Sverige hittade jag för drygt 16 000:-. Vi kunde få Baby Joggern för 8 700:-. Det är en viss skillnad. Det var knappt så det ens var värt att köpa en på Blocket istället, för de kostar nästan lika mycket där, och då får man ju inte med nån garanti och sånt där.

Innan vi bestämde oss tog vi i alla fall en sväng till Lekia också för att se ifall de hade nån Bugaboo där man kunde känna på, men det hade de inte - däremot hade de iCandy, vilket är vad vi har nu. Så då blev vi lite inne på att bygga på den med extra delar, vilket var vad vi tänkte från början när vi köpte den och hoppades på ett syskon så småningom, men när vi började räkna efter kom vi på att det skulle bli nästan lika dyrt som Baby Joggern ändå, eftersom det krävs lite mindre liggdelar än den vi har när det ska vara två på, så då åkte vi tillbaka till Barnens Hus och körde runt lite med en Urban Jungle som inte var jättebred, innan vi till slut bestämde oss för Baby Joggern. Att vi har öppet köp i en månad var det som fick avgöra, det uppvägde lite stressbeslutet, plus att den är kompatibel med de bilbarnstolar som vi kommer hyra genom vårt försäkringsbolag If. När vi köpt till adapters för bilstolar, regnskydd och en ståbräda till Alfred blev det totalt 10 550:-, men vi räknar ju med att kunna få in några tusen när vi säljer iCandyn så småningom, så jag är rätt nöjd med priset.

Ungefär såhär ser den ut - jag lyckades inte hitta nån bild på den röda i tvillingutförande, utan bara i syskonvarianten. Bild från Allt för föräldrar.

Jag är fortfarande inte helt hundra procent säker på hur bra det är att ha dem framför/bakom varann istället för bredvid, men det kommer vara mycket enklare att hantera en smalare vagn, både i stan och i vår bil, och är det så att vi inte trivs med den får vi väl sälja den och köpa en ny när vi testat den i några månader. Man kan i alla fall vända både ligg- och sittdelar åt båda hållen, så de kommer kunna vara vända mot varann och se varann, även om jag inte riktigt kan se båda ordentligt framifrån samtidigt.
Mer info om vagnen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar