onsdag 26 juni 2013

Storebror

Vår duktiga lilla stora pojke, som nu är två år och fyra månader gammal, har börjat få kläm på det här med pottan nu de här dagarna vi varit lediga. Han har visserligen på sig blöja större delen av tiden, men de stunder han inte har det så säger han till när han behöver "kissa pottan", och härom dagen bajsade han till och med på stora toaletten, dit vi har köpt en sån där mindre barnring att sätta på. Så han ska nog kunna bli blöjfri innan tvillingarna kommer!
Och han är så gullig med magen också. Jag vet inte hur mycket han förstår av det vi säger om att hans två småsystrar Lilly och Flora ligger därinne, men nu för tiden pekar han i alla fall alltid på min mage och inte på sin egen när vi frågar var Flora och Lilly är, och igår när jag skulle lägga honom drog han - utan att jag sagt ett ljud om bebisarna - upp min klänning och skulle pussa Lilly och Flora god natt! Han är så otroligt gosig, vår fina Alfred, så jag tror att han kommer bli en fantastisk storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar