tisdag 25 juni 2013

Klen

Jag är ju i sommarstugan nu, och idag var det äntligen såpass bra väder att vi kunde ligga på stranden några timmar. Jag älskar att bada, och vattnet var 19 grader idag, vilket jag tycker är helt okej, men första gången jag skulle bada idag gick jag i och då känns det ju alltid kallare än om man hoppar i, så andra gången bestämde jag mig för att för första gången i år hoppa i från bryggan - jag har fegat med det i och med graviditeten, men normalt brukar jag alltid dyka i.
Men det var lite läskigt faktiskt! Jag kände mig verkligen tung som en ko när jag plaskade i! Plus att jag inte kan simma normalt med benen, för då gör foglossningen ont, så jag får bara sprattla mig fram och in till stranden. Och så märkte jag när jag kom upp att jag börjar bli klen: två av mina fingrar och en tå domnade bort och blev vita och jag fick liksom brain freeze i hela huvudet för att jag blev kall. Det händer ganska ofta när jag badat länge att några tår domnar bort, men inte efter ett såhär kort dopp.
Och sen har jag haft lite fler sammandragningar under eftermiddagen än de senaste dagarna, tycker jag, fast det vet jag ju inte om det beror på det eller på GBS:en eller nånting annat.
Men jag får väl vara lite försiktig i sommar, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar