lördag 22 juni 2013

Utmattad

Jag börjar förstå varför man ofta rekommenderar tvillingföderskor att sjukskrivas relativt tidigt. Nu är jag i slutet av vecka 21, och idag har jag blivit helt utmattad av att göra saker. Har visserligen haft en rätt aktiv dag, men i normala fall hade det väl inte varit direkt superansträngande: jag bakade scones i morse (med världens bästa hjälpreda Alfred), sen åkte vi och handlade mat, sen åt jag lunch och satte en bröddeg och sen behövde jag vila lite tills det var dags att baka ut frallorna. Efter det fick jag vila lite till, sen gjorde jag dagens tredje deg när jag och Alfred satte en pizzadeg och sen fick vi ju också göra i ordning pizzorna så klart, men efter det beordrade jag Christopher att duka och mamma erbjöd sig att röja undan i köket, för jag var bara tvungen att däcka i soffan tills maten var klar.
Min livmoder är ju redan i storlek med en enföderska i vecka 27-28 nåt, och jag vet inte om det är det som spelar in, men jag kan väl också tänka mig att mitt låga järnvärde inte direkt hjälper heller. Det hade ju bara gått upp till 109 i förra veckan, och jag läste nånstans att 120 räknas som lågt. Hade ju varit skönt att få upp det lite snabbare, kanske ska fråga på MVC nästa gång om jag ska testa att lägga till blutsaft eller nånting också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar