söndag 9 juni 2013

Halvvägs? I don't think so


I flera av mina gravid-appar står det i vecka 20 att man passerat en viktig milstolpe i sin graviditet: halvvägs!
Men nej.
För mig, som tycker att det här går svinlångsamt, och som dessutom tänker lite för mycket, är det där djupt irriterande. Jag får mina notifications från mina appar när jag går in i en ny vecka, så när jag går in i vecka 20 är jag alltså 19 fullgångna veckor - men eftersom man ju inte är gravid de två första veckorna, utan bara väntar på ägglossningen då, så har jag ju faktiskt bara varit gravid i 17 veckor. Planen är ju att man ska gå 40 fullgångna veckor innan man föder, vilket innebär att det är 21 veckor kvar. Då är början av vecka 20 inte alls halvvägs. Kom tillbaka när jag går in i vecka 22 och snacka om halvvägs, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar