onsdag 12 juni 2013

Tvillingsele!

Åh lycka! Det finns ju tvillingbärselar!
Jag kollade för nån månad sen om BabyBjörn gör tvillingselar, men det gjorde de inte, och jag hittade inte riktigt nåt när jag googlade lite. Men nu tack vare en tvillinggrupp på Facebook har jag hittat åtminstone tre olika märken (amerikanska allihop, verkar det som) som gör tvillingselar!
Alfred ville aldrig ligga i vagnen när han var liten, vi fick knappt användning för vagnen alls förrän vi bytte till sittdelen, så jag bar honom antingen i famnen eller i BabyBjörnen hela tiden. Jag lyckades till och med hitta en teknik där jag kunde amma i Björnen, vilket var en livräddare, eftersom han skrek så sabla mycket att jag aldrig kommit ut om jag inte kunnat bära och amma honom var som helst.
Så även om jag såklart hoppas på att tvillingarna kan ligga nöjda i vagnen har jag ändå varit lite ledsen för att inte kunna bära dem i sele samtidigt, så nu är jag så glad! Bara en sån sak som att vi kommer kunna åka och handla mat tillsammans - att göra det med tvillingvagn plus Alfred har känts lite som ett oöverstigligt projekt, men om en av oss kan ha tvillingarna i sele och den andra ha kundvagnen och Alfred så kan det ju gå! Alfred älskar, av okänd anledning, nämligen att handla mat (och jag med, för att vara ärlig), så det vore ju kul att kunna göra det alla tillsammans ibland.
Här är en variant; TwinTrexx

2 kommentarer:

  1. Det finns även en bärsjal som man kan använda när de är nyfödda som heter: Babylonia Tricot Slen.
    Är inte så dyr heller!
    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Tycker sjalar verkar lite läskiga bara - dels att barnen liksom försvinner helt in i dem, dels verkar det osäkert med knytning, även om det säkert inte är någon fara alls. Men jag kanske borde gå till en affär och känna lite på nån ändå.

    SvaraRadera