måndag 3 juni 2013

Lägesrapport

Nu är jag och Alfred i stugan på västkusten, och det har varit superfint väder idag - bara lite för blåsigt - så det har varit hur skönt som helst. Alfred älskar att kunna springa ut och leka i trädgården, och mormor har följt med honom för det mesta så jag har kunnat få ta det lite lugnt. Och eftersom jag redan känner mig tung som en ko och smidig som ett kylskåp har det ju varit skönt att inte behöva springa runt hur mycket som helst. Jag börjar i och för sig tycka att min mage är lite fin, fast jag hade ju föredragit att ha en vecka 27-mage i vecka 27 och inte i vecka 19.
Och förresten: halsbrännan börjar sätta in ordentligt nu. Igår natt låg jag vaken i över en timme på dubbla kuddar så jag låg högt med huvudet och kände ändå hur våg efter våg av magsyra liksom sköljde upp i halsen, tills jag till slut gav upp och bestämde mig för att Losec-bipacksedelns information om att Losec "med fördel intas på morgonen" kunde räknas eftersom klockan var över ett på natten - det är väl morgon?

Jag badade två gånger idag, och märkte redan första gången att simma bröstsim inte funkar, för då fick jag plötsligt jätteont i svanskotan. Jag har känt av lite foglossningar i svanskotan i flera veckor redan, men bara när jag suttit snett på hårt underlag, men tydligen var bensparkar ingen hit för det där, så jag får försöka komma ihåg under sommaren att bara sprattla med benen när jag ska simma istället. Och så är jag väldigt nyfiken på om jag kommer kunna dyka från bryggan med magen ju längre sommaren går.

Jag tycker ju att tiden går så ohyggligt långsamt fram till ultraljudet, som jag tjatar om jämt, men samtidigt vill jag förstås att tiden inte ska gå för fort när det är sommar, eftersom jag älskar sommaren. Så vi kanske kan bestämma att den här veckan går fort, och sen har vi ultraljudet och får veta att allt är bra med tvillingarna, och sen kan tiden få gå jättelångsamt till slutet av augusti, och sen speeda upp igen fram till förlossning nån gång sådär i slutet av oktober, okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar