torsdag 27 juni 2013

Vanesaker

Jag tror jag börjat vänja mig vid magen, för nu tycker jag plötsligt inte den är så väldigt stor längre. Har för mig att jag var sån med Alfred också, att jag pendlade mellan att tycka att jag var enorm och inte alls särskilt stor.
Vad jag däremot inte vant mig vid är tydligen frukost. Vissa dagar mår jag så erbarmligt illa efter att ha ätit frukost, och idag är en sån dag. Jag trodde ett tag att det var apelsinjuice jag inte mådde bra av, så jag slutade dricka det, men sen testade jag det efter några veckor igen och det verkade inte göra nån större skillnad. Nu funderar jag på om det är yoghurt och fil som ställer till det, så jag får nog testa att utesluta det ett tag istället. Jag behöver ju få i mig kalcium dock, men jag kanske får öka på osten istället då. Överväger lite att börja äta japansk frukost istället, med onigiri (risbollar med fyllning), men det är lite meckigare att hålla på att koka ris än att bara göra en macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar