tisdag 11 juni 2013

Förkyld utan att vara förkyld

Jag har märkligaste grejen going on just nu. För ett par dagar sen började jag hosta, sån där riktigt läskig rosslig hosta där jag ibland hostar upp slem. Jag hade en rejäl förkylning precis när jag blev gravid (så tidigt att jag inte ens visste att jag var det) som övergick i slemhosta som höll i sig ganska länge. Jag brukar aldrig få hosta, men i vintras var det så illa att jag tror att jag hade luftrörskatarr (en googling visade i alla fall på såna symptom), och jag lät som en riktig gammal grogghagga som började rosselhosta så fort jag skrattade och sånt där härligt. Nu har jag likadan hosta (om än inte riktigt lika illa) - men utan att ha varit förkyld! Det är så oerhört märkligt. Jag vet ju att man har sämre immunförsvar när man är gravid, men jag förstår bara inte riktigt var hostan kommer från utan en förkylning? Det här har jag inte läst om nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar