lördag 15 juni 2013

Ballooooong

Min mage (tarmdelen av den) funkar lite som den vill nu för tiden. Jag har visserligen slarvat lite med Laktulosen de senaste dagarna, det kanske är därför, men vissa dagar händer det absolut ingenting och andra har jag, för att uttrycka det lite diskret, raka motsatsen till förstoppning. Idag var en sån där trög dag, och efter vi varit hemma hos vänner på middag och ätit mycket och gott kände jag mig som en alldeles för uppblåst ballong och kunde knappt sitta ner i bilen på vägen hem.
Jag funderade förresten lite idag på hur barnen egentligen ligger inne i min mage lite mer exakt - jag hade tänkt fråga det på ultraljudet, men glömde. Tänker nämligen att den vänstra som är livligare kanske inte riktigt ligger vid sidan i ytterkant liksom, utan kanske mer innanför till vänster? I så fall kan det ju också vara ett skäl till att jag knappt känner dem än, eftersom den högra är såpass lugn. Nu efter ultraljudet nojar jag i alla fall mindre och tror inte att de har dött hela tiden, så nu försöker jag bara hålla mig lugn och vänta på att börja känna mer sparkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar