fredag 15 november 2013

Vakna och gnälliga idag

Idag har det inte varit nån lek det här alltså. Hittills har tvillingarna mest sovit hela dagarna, men idag har de varit vakna - och gnälliga - i stort sett hela tiden förutom när vi åkte bil och var och handlade. Och jag har börjat undra vem det var som hittade på att människor med bara två armar skulle kunna få tvillingar. När Christopher lagat mat och lagt Alfred och sånt där och båda tvillingarna skrikit och jag tvingats lyfta upp båda i famnen samtidigt och de är sådär sladdriga som de ju är än så länge: det är inte lätt alltså. Och så får jag skitont i axlarna eftersom jag måste försöka stötta upp varje litet huvud med bara en axel och en arm var - eller om jag ska ha båda vid brösten samtidigt, men det är också rätt obekvämt för axlarna.
Och sen inser jag att jag inte kommer ihåg vad det är man ska göra för att underhålla såna här små när de inte sover, ifall de inte behöver äta (vilket de i och för sig vill göra typ hela tiden, även om de ätit precis innan) - än så länge är ju leksaker helt ointressanta - och hur jag nu ska bära mig åt för att underhålla två samtidigt. Det känns lite småjobbigt idag, för att vara ärlig. Jag hoppas att de åtminstone sover mycket i natt, nu när de varit vakna så mycket idag. Eller så kör de på hela natten också, och då kommer vi båda vara helt väck imorgon, för redan idag är vi båda ganska griniga och trötta (vilket lätt går ut över Alfred, tyvärr). Nu måste vi i alla fall försöka gå och lägga oss snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar