fredag 1 november 2013

Små pyttisar

Vi tog några bilder härom dagen (efter att Flora just kräkts ner typ hela mitt linne, men det klippte jag bort här), där jag ville ha båda barnen i min famn så man ser hur ynka små de är. Mamma sa nämligen flera gånger att hon tar så mycket kort på dem, men de ser alltid större ut på korten än i verkligheten, och det blir väl lätt så när man inte ser dem i relation till något annat.

De har inte kommit upp i sin födelsevikt än, så de är ju faktiskt mindre nu än när de föddes, och jag måste säga att jag kan bara inte förstå hur i hela friden de fick plats inne i min mage! Och den där bilden jag hade av att det fanns plats kvar ser jag ju nu hur totalt befängd den var. Men att jag inte kände små rörelser precis överallt tycker jag också är lite konstigt när de nu fyllde ut varenda millimeter som fanns i mig, fast det var väl just därför de inte kunde röra sig förstås.

2 kommentarer:

  1. Åh så fin bild! Såna fina små bebbar ni har fått!

    Känner igen det du skrev tidigare om att deras storebror blev litet hyperaktiv (mitt ordval här, kommer inte ihåg hur du formulerade det) de första dagarna med nya småsyskon. Så var vår Olivia också. Det var väldigt intensivt i början! För varje vecka som går tycker jag tillvaron blir litet mer normal igen. Det är väl för att vi alla vänjer oss vid varandra!

    SvaraRadera
  2. Matilda, skönt att höra att det verkar helt normalt! Alfred har faktiskt redan börjat kännas lite lugnare, tack och lov.

    SvaraRadera