tisdag 5 november 2013

Lugnt och lite bajs

Jag är helt fascinerad över hur lugna tvillingarna är - än så länge - på dagarna. Jag som är van vid att ha ett barn som jag aldrig kunde lägga ifrån mig, och alltid fick bära runt på, kan nu plötsligt gå runt och göra saker - med båda händerna! Fast jag har två nya barn! I eftermiddags hann jag koka kola, för att jag är konstant sugen på nånting nu när jag ammar så mycket (gjorde en sats smörkola som jag delade upp till chokladsmak och hallonsmak), och laga middag. Vid det laget hade de sovit så länge att jag hann få lite mjölkstockning i höger bröst, vilket ju inte var lika kul förstås.
Jag bara väntar på att det ska bli jobbigare, för såhär lätt kan man ju inte ha det. Eller? Det är ett sabla bajsande hela tiden åtminstone, och det känner jag igen i alla fall. Jag har läst att många barn bara bajsar kanske en eller ett par gånger per dag eller kanske ännu mer sällan, men inte mina barn inte. En dag när Alfred var liten räknade vi hur många blöjor vi gjorde åt på en dag, och då blev det 12. Nu gör vi åt ungefär ett paket Libero-ettor med 28 i varje dag, så det verkar ju vara ungefär samma med Flora och Lilly, även om jag inte räknat noga nån dag än. Vi är med i Liberoklubben och samlar poäng, och när Alfred var liten fick vi rabattkuponger på blöjor så ofta att vi nästan aldrig behövde köpa till fullpris, så jag hoppas verkligen vi får det den här gången också, för annars blir det inte billigt det här alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar