fredag 8 november 2013

Lite olikheter

Lilly börjar definitivt bli mer medveten om sin omvärld nu; hon möter min blick när hon ammar, hon tar min hand och känner med fingrarna och nyss vände hon till och med blicken mot mig när jag började prata med henne. Hon börjar också bli stark i nacken.
Flora å sin sida tränar järnet på att uttrycka känslor. Hon ler jätteofta när hon halvsover: hon slår upp ögonen lite halvt (men tittar så högt upp att man bara ser ögonvitorna) och ler och gör miner och somnar sen om. En lite sorgligare sak hon gör är att hon ofta gnäller till strax efter hon börjat äta, så hon låter oerhört ledsen - men lugnar sig snabbt och fortsätter äta. Och i natt hade hon också nära till gråten mycket oftare än Lilly.
Det är mycket fascinerande att se olikheter mellan dem fast de är precis lika stora! Flora tappade förresten navelstumpen på dag 9, precis som storebror, men Lilly först igår på dag 16 - fast det hade väl inte med utveckling att göra direkt, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar