måndag 25 november 2013

Ärret

I lördags kväll lossnade äntligen de sista tejpbitarna från mitt ärr! Helt galet att de suttit kvar i fyra och en halv veckor. Men vad som däremot sitter kvar som berget fortfarande är den där lilla trådöglan som jag nämnt förut. I höger ända av ärret stack det ut en trådbit som föll av efter en vecka eller så, och i vänster ända sitter det en ögla som en barnmorska sa vid utskrivningen att jag skulle vänta på att den ramlar bort av sig själv, men den gör ju aldrig det! Jag brukar dra lite försiktigt i den nästan varje dag, men den sitter som berget. Dels verkar den sitta fast i en liten skorpa, men det ser ut som att den sitter fast djupare än så också. Jag har inte tagit bort några stygn, för det var såna som skulle lösas upp inne i kroppen, men den här verkar alltså inte vilja lösas upp där den sitter fast. Det börjar bli lite störigt faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar