fredag 1 maj 2015

Cirkus!

I morse sov vi allihop till klockan 9! Vilken lyx! Eller ja, jag fick börja amma tvillingar vid 5, och från 6 sov Lilly oroligt så jag också gjorde det, men ändå. Tyvärr har mitt vänstra öga börjat krångla och bli rött igen efter den riktigt kassa natten för några dagar sen, så jag antar att jag fortfarande har lite brist på sömn, men det verkar som att nätterna går åt rätt håll för tillfället i alla fall.
Idag på förmiddagspromenaden såg jag tre rådjur! Jag gick en rask promenad idag, för jag har plötsligt börjat gå upp i vikt trots att jag inte äter sötsaker på vardagar, ammar ungefär lika mycket som vanligt och dessutom har börjat gå promenader igen efter en lång period av slöande. Alltså, det är ingen jätteviktuppgång, och jag borde inte bry mig, men det är ju lite tråkigt att gå upp precis innan bikinisäsongen, så jag kan åtminstone börja gå lite snabbare när jag ändå är ute och går. Och dessutom passa på att noja över vikt och kropp medan barnen är för små för att förstå det. ;) Sen får jag ju inte göra det - jag har aldrig i hela mitt liv bantat eller gått på diet eller nånting sånt, och jag har haft turen att ha en väldigt snäll kropp som hållt sig hyfsat i form fast jag inte tränat på många många år, men det kanske helt enkelt är så att jag är såpass gammal nu att det är slut på det? Men eftersom jag tänker göra mitt bästa för att mina barn inte ska få kroppsnojor så får det här bli det sista jag skriver om sånt. Nu blev det en lång utläggning, och det motverkar liksom hela syftet, så nu släpper jag det. :)
Jag köpte majskolvar igår, så vi gav det ett nytt försök idag till lunch - vi har provat majskolvar med barnen en gång förut, och då ville tjejerna inte äta det ens när jag skrapade av kornen fast de älskar majs, men idag var det en hit!
Och efter lunch gick jag och Alfred på cirkus! Cirkus Wictoria firade 30 år i år och hade en föreställning här i Västertorp, och jag betalade svindyra biljetter och hoppades att Alfred skulle gilla det. Han har pratat om det i flera dagar, och på vägen dit sa han "Det här ska bli så spännande!"
När föreställningen väl börjat rörde han inte en min, och efter 20 minuter sa han "Jag vill att vi går hem". Så det gick ju sådär... Men jag hade förutspått att han skulle vilja gå hem vid något tillfälle, så jag hade redan sagt att om det är något som är tråkigt eller läskigt så kommer det snart ett nytt uppträdande, så jag fick honom att stanna.
I pausen kunde man köpa biljett för att rida på en kamel, och Alfred som brukar vara så försiktig och avvaktande sa till min stora förvåning att han ville göra det. Jag frågade flera gånger om han var säker, och det var han, och han gjorde det! Jag är så stolt! Sen sa han att det inte var så roligt, men så brukar han säga, så det var nog okej ändå. Ungefär 40 sekunder fick man rida för 40:-, men det fick det vara värt.
Han fick också en pinne med en blinkande stjärna i ena änden och en boll i andra änden (80:-) och en guld-plast-hatt med popcorn (50:-) - allt var så sabla dyrt, men jag tyckte att saker fick kosta vad de kostade idag, vi hade ju cirkuspremiär.
Andra akten tyckte jag var bättre än första, och Alfred med, så det blev bra till slut. Hans favoritframträdande var den kinesiska truppen när de gjorde akrobatiska konster samtidigt som de höll glittrande tygstjärnor snurrande på händer och fötter, och min favorit var de fem pudlarna som hoppade och gjorde konster. Men jag vet inte, cirkus är väl inte riktigt en favoritkonstform för mig heller, jag har bara varit på cirkus en gång förut vad jag minns, men det var ändå kul att prova på, och alltid roligt att göra något själv med Alfred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar