söndag 3 maj 2015

Bloggen fyller 2 år!

Idag fyller bloggen två år - grattis lilla blogg! Jag har haft några bloggar innan; en fotoblogg där jag skrev ganska lite text, min klänningblogg där jag lagt upp bilder på i stort sett alla mina klänningar, och min fanzineblogg där jag lagt upp artistintervjuer från mitt gamla pappersfanzine Fozzie (och några nya intervjuer och lite annat), men det här är första gången jag verkligen varit personlig, och det har varit (och är, förstås) oväntat roligt.
Och något av det allra roligaste är när ni som läser kommenterar! Det händer inte jätteofta trots att ni är ganska många, och jag vet inte om jag kanske inte är så inbjudande till att kommentera i mitt sätt att skriva? Om det är så vill jag passa på att säga att jag blir glad om du kommenterar! Synpunkter, frågor, berättelser om dig själv, bara ett hej, vad du vill - förutom om du snubblat in här och upptäckt att du avskyr mig förstås, då behöver du inte säga det... ;)
Vår dag då, väldigt kort eftersom klockan är mycket: ikväll hade vi en krångelläggning igen - det slutade med att jag tog tjejerna i selarna för första gången på länge, tills de lugnade sig så att de slutade hoppa runt i sängen och lade sig bredvid mig, och till slut somnade efter en timme och en kvart. Jag har för mig att Alfred sov som sämst runt 1,5 års ålder, så jag hoppas på att det är en fas som går över snabbt, för det här är ju skitjobbigt. This too shall pass, som man brukar säga. Om 5-6 år eller så...

8 kommentarer:

  1. Tack för en fantastisk blogg! Vi fick reda på att vi väntar tvillingar för en månad sedan och det var väldigt roligt att hitta en blogg som beskriver vardagslivet med tvillingar☺ /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, grattis! Och tack! :) Jag hoppas du mår bra, och att ni kommit över chocken. ;) Hör jättegärna av dig igen med hur det går för er!

      Radera
  2. Hallo! Plöjde hela bloggen från början till slut under valborgshelgen. Vi väntar tvillingar, första barnen, som ska komma om en månad med planerat kejsarsnitt. Funderar mycket på dels själva operationen och tiden efter. Kul att läsa hur ni haft det. Det är liksom fortfarande overkligt för mig, att de är två, att vi ska bli föräldrar... Trots den högst påtagliga magen, bristen på ork och plats i magen. /Mal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, att du orkade läsa igenom allt mitt babblande! :) Grattis till de kommande tvillingarna! För mig känns det fortfarande smått overkligt trots att de är 1,5 år redan...
      Om du undrar något mer om operationen eller något annat så fråga gärna så får vi se om jag kan hjälpa till. Lycka till!!

      Radera
  3. tjohoo hej Sara. Jag kollar inte så ofta nuförtiden, (men vill självklart peppa dig lite, ) då mina tjejer snart är ett år och allt går i ett. Men fortfarande kul att se hur ni har det, Tänk om vi hinner ses innan ni åker. Ha det gott. Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena! Tack för pepp! :) Ja, det vore jätteroligt att ses, hör av dig om du hinner - vi är hemma för det mesta. Kram!

      Radera
  4. Grattis bloggen! Tack för en bra blogg och hoppas att det går bra med flytten! Vi är en familj som liknar er litegrann, har en storebror på 4 år och 2 små på snart 1,5 år. Har också precis flyttat till hus efter att ha bott i lägenhet i en större stad. Jag har följt bloggen sedan dina flickor var ca 4 månader, och tycker fortfarande att den är jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ah, vad roligt att vi är så lika till det yttre. :) Hoppas ni tycker det funkar bra att bo i hus - det är ju lite nervöst med hur man ska hinna med att ta hand om det också... Och kul att du hängt med här så länge, hoppas du vill fortsätta!

      Radera