måndag 25 maj 2015

Naturen alltså

Idag har jag använt naturen som snackspåse. När jag var ute och gick idag åt jag gökärt,
granskott och
almfrön (som jag lärde mig av en annan tvillingmamma på Instagram idag att det heter - i min värld har de alltid bara hetat "ätblad"). Grymt gott alltihop!
Och på vägen hem från förskolan tittade jag närmare på en "blåsros", som Alfred kallar utblommade maskrosor, och fascinerats över hur fantastisk naturen är.
Och idag kom äntligen den lilla förstärkaren jag beställde (och som jag först fick bara en sladd istället för, eftersom de packat fel på lagret), och den funkar, och Alfred sjöng och hade jätteroligt!
Annars här hemma så packas det (jag), pratas (Lilly), springs (Flora), skrattas (alla), bråkas (barnen sinsemellan), och så hade vi besök av gudmor Nina på middag, läggning av Alfred och tårtefterrätt, och det var förstås lika trevligt som vanligt, men nu knackar det helt hysteriskt i mitt öra - kanske värre av flyttstressen - så nu orkar jag inte skriva mer (det knackar bara när jag skriver på datorn)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar