torsdag 21 maj 2015

Egen utflykt på stan

Idag var jag ute på egna äventyr igen. Gode tid, det här börjar bli en vana! Jag hade bokat en tid hos min käre kiropraktor, en sista gång innan flytten (jag vet inte vad jag ska ta mig till utan honom nästa gång min kropp krånglar till sig, vilket den gör lite då och då), och så passade jag på att planera in en bunt ärenden på stan, och så fick jag dessutom till en lunch med en ex-kollega som jag inte träffar så ofta men som ville ses innan vi flyttar. Christopher var inne på söder och klippte sig klockan tio, så jag tog med mig tjejerna och mötte upp honom i Hornstull på vägen in till lunchen på Ljunggrens på Götgatan och lämnade av dem, sen mötte jag upp Ulrika och åt en god lunch på en solig terrass (idag var det äntligen lite vårigt ute). Sen kiropraktorn, efter det Stikkinikki-glass, som var så stor att jag nästan inte orkade äta upp den (trodde inte man kunde få för mycket glass...).
Cookies 'n Cream, Strawberry Lemon och Choklad lakrits. Och ena tjejen som jobbade sa att jag har supercool frisyr, och kallade den för en spiralfrisyr; att den liksom går runt huvudet på mig som en spiral. :) Rolig beskrivning som jag inte hört förut.
Sen gick jag till den stora asiatiska affären nära Hötorget och köpte udon-nudlar och Pocky-godispinnar som bra-att-ha-mutor till barnen.
Vidare till Svanströms/Office Depot för att köpa cellofan för att slå in presenter till förskolepersonalen nästa vecka och då hade de 30% rabatt på allt just mellan klockan 15 och 18, så jag köpte lite allt möjligt, inklusive pennor och sånt som jag tydligen ska ha till min mönsterkonstruktionskurs i höst och sen en sväng in på Åhléns city. Där fixade jag till nya hål i två skärp som inte passade (ett för stort och ett för litet), tittade på fina barnkläder på Muji som nyss kommit in i sortimentet men som jag inte hade råd med eftersom jag måste köpa dubbelt så mycket som enlingföräldrar, eller ja, trippelt när Alfred ska få också (så deppigt, de var så fina!)

Och sist tillbaka till söder för att köpa mjukisfigurer på Monki för att ha som kuddar i lekrummet i Landskrona.
Väl hemma i Västertorp gick jag för att hämta ut ett paket som jag väntat på i hela 10 dagar sen beställningen (inrikes frakt!): en liten förstärkare till mikrofonen som Alfred fick för nästan en månad sen - men då hade klantskallarna packat fel grej i mitt paket! Jag fick en sabla sladd. Företaget jag köpte från har inget telefonnummer, så jag fick maila men fick snabbt svar att de ska kolla upp det imorgon. Sååå surt, särskilt som det var sista exet jag beställde, så nu kanske de har sålt den till nån annan istället när jag inte fick den. Nåväl, bara att vänta och se tills de svarar imorgon igen.
När jag kom hem rusade alla barnen mot mig; de två minsta ropandes "Pappaaaaa!". Bedårande knasbollar.
En helt annan sak: jag håller kanske eventuellt på att få ett tidsbegränsat deltidsjobb! Jag vågar inte hoppas på för mycket, med tanke på att sist det höll på att hända visade de sig vara såna där taskiga typer som aldrig hörde av sig igen efter jag fått göra ett testjobb (hej Truecaller, riktigt dålig stil), men det här verkar lovande. Det var sent igår kväll som jag upptäckte att jag fått ett mail via LinkedIn för en hel månad sen, från en reklambyrå i England, som sökte svenska frilansskribenter som kan skriva korta texter om musik för en kund under ett projekt som ska pågå till slutet av juni. Jag svarade direkt och bad om ursäkt för att jag sett det så sent och frågade om det var för sent, och så fick jag svar redan i förmiddags att de fortfarande behöver folk! Så nu har jag svarat att jag kan jobba de c:a tio timmar i veckan de vill (hur jag nu ska få ihop det med barnen och när Christopher ska vara i Landskrona och jobba på huset medan vi andra är i stugan, men det får lösa sig) och så får jag se om hon svarar igen. Det vore nämligen helt perfekt: skriva om musik är ju det jag kan bäst för det har jag gjort i många många år, och några timmar i veckan vore ett bra sätt att "ease in to" att jobba igen, och det vore bra att ha ett skrivjobb på mitt CV. Så hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar