lördag 23 maj 2015

Flyttpackning till max

Nu börjar det hända grejer här! Mina svärföräldrar var ute med barnen i fem timmar, så jag och Christopher packade så fingrarna blödde, typ. Saker tar ju alltid så mycket längre tid än man tror, så det tog mig närmare två timmar att bli färdig med bara klädkammaren (som jag redan packat en del i förut), men på det hela taget gick det bra. Det ligger fortfarande saker överallt, men källaren och klädkammaren är åtminstone helt färdiga, och sovrummet är klart bortsett från det vi behöver ha på oss de kommande dagarna och köket och Alfreds rum är halvklara. Svärmor och svärfar erbjöd sig att gå ut med barnen några timmar imorgon också, så då kan vi nog göra klart allt annat som vi kan göra i förväg också. Bra det, för då kan jag ta det lite lugnt ikväll, annars hade jag haft svårt att låta bli att fortsätta plocka, trots att jag kände vid sextiden att jag var helt slut efter dagen.
Och när de kom hem efter att ha lekt på två olika lekplatser, sovit, ätit lunch och glass så var alla superglada - Flora pinnade upp för trappan i superfart och ylade "Pappaaaaa!" och kastade sig i armarna på mig, medan Lilly helst ville sitta i soffan med farmor och läsa bok och Alfred lekte med heliumballongen han fått.
När det var dags att lägga barnen hittade vi Alfred och Flora inne i hyllan, där det blivit plats för att vi packat ner en del leksaker.
Där låg de bra. :)
Lilly kom in sen och kröp också in, men då hade Alfred och Flora redan gått ut, så jag fick aldrig något kort på dem alla tre. Som vanligt.
Nu är det schlager i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar