fredag 10 april 2015

Tofsar!

I morse när jag borstade tänderna pekade Flora på barnpallarna som vi brukar ha stående i badkaret, men som idag stod på golvet efter att Christopher hade tvättat håret, vilket betyder att hon vill stå vid handfatet och leka med vatten. Jag tvättade ansiktet först, och sen ställde jag fram pallarna åt henne och Lilly, men istället för att klättra upp gick Lilly in i Alfreds rum och pekade på en av hans leksakslådor. Hon har sån benkoll: i lådan låg de två plastförklädena som jag brukar ta på dem när de har kläder på sig och ska leka med vatten! Idag hade jag inte hunnit klä på dem än, så jag hade tänkt skippa förklädena, men Lilly vet minsann hur saker och ting ska vara. :)
När de stått där och pillat en stund testade jag att göra tofsar i deras tunna små kalufser - tänkte att det var dags att ha glädje av de speciella fördelarna med att ha fått döttrar nu!
Framför allt Flora tyckte det var jätteroligt och ville se hur hon såg ut.
Det var inte så mycket som syntes framifrån dock...
Men såhär fina var de bakifrån!

I ungefär fem minuter tills de drog bort tofsarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar