torsdag 2 april 2015

Påsk på västkusten

Igår körde vi ner till stugan för påsk, och våra barn är så sabla duktiga i bilen! De gnällde extremt lite och vi klarade oss med bara en paus, så vi kom fram på 6,5 timmar.
Alfred var gladare än det ser ut, men jag tyckte han var så söt här.
Såhär ser lilla tandtrollet Flora ut varje gång jag frågar om hon kan säga "mamma" - typ "haha, det kan du fetglömma!".
Det blev ingen jättebra bild på Lilly, men hon måste ju vara med ändå.

Vätternutsikten var sådär tjusig igen. Här körde vi förbi Brahehus.
Vi kom fram vid halv tio på kvällen, och alla barnen blev så oerhört peppade av att träffa mormor och min systerdotter Stella att de blev supperpiggelin och lekte tills vi tvingade dem i säng vid midnatt. Sen vaknade de ändå vid åtta i morse, men det var ju ändå överkomligt.
Vi testade lite påskkärringsmink på Alfred i morse, men hucklet ville han inte ha på sig, och det blev liksom inget mer med det - men när jag växte upp var det ändå på påskafton man skulle vara påskkärring, så vi kan göra ett nytt försök då, så hinner vi kanske göra lite påskkort att dela ut till släkten också.
Flora och Lilly tränar på att gå i lilla trappan mellan vardagsrummet och hallen (7 steg); uppåt går de på riktigt, men neråt är de så duktiga och kryper baklänges. De tar dessutom det säkra före det osäkra och börjar krypa baklänges ungefär tre meter före trappan börjar! :)

Lyckan av att få komma ut och leka med Stella på altanen! Åh, vad jag längtar tills vi får en egen jättebalkong och trädgård! Vi kommer visserligen vara här med ännu större altan och trädgård under sommaren, men att vi får fortsätta med det efter sommaren ska bli underbart.
Eftersom barnen blev underhållna av Stella och mormor idag passade jag på att raka benen för första gången sen jag minns inte när. Det var i alla fall före vi hade visning av lägenheten i början av februari, för jag hade fortfarande min epilator nedpackad i en låda vi inte packat upp sen dess... Jag tror jag har slagit personligt rekord i benhårslängd den här gången: jag lyckades mäta ett strå till 3 cm. Åh, det glamourösa småbarnsmammalivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar