torsdag 23 april 2015

Egentid!

Idag har jag fått flera timmar för mig själv, och det var extremt välbehövligt! Igår var jag så trött att jag på allvar hade svårt att hålla mig på benen - jag vet inte vad det var som var så extremt just igår, men jag var verkligen helt slut i hela kroppen och i huvudet. Men idag tog Christopher tjejerna på förmiddagspromenad och åt lunch med en kompis, så jag fick tre timmar helt ensam.
Redan innan de gick hade jag börjat packa grejer i klädkammaren i flyttkartonger för att känna att någonting börjar hända med den här flytten och vårt kaos, så jag var liksom på gång och kände mig effektiv, men jag hade inte lust att packa mer, utan jag ville ge mig själv tid att sy färdigt klänningen jag höll på med. Först kollade jag lite mail, Facebook och ett YouTube-klipp jag inte hunnit se (en australisk komiker som pratade om amerikanska vapenlagar, sjukt roligt).
Sen sydde jag klart klänningen, och det tog sin lilla tid för det var lite pyssliga grejer kvar med den, men jag hann. Jag ska fota den när jag strukit den, nu är den för skrynklig för att komma till sin rätt på bild.
Christopher kom hem med tjejerna lagom tills det var dags att hämta Alfred, och Flora och Lilly fick stanna hos mig för att få amma lite, men när Christopher och Alfred kom tillbaka till vår gård fick de komma ut till dem för att leka. Jag fick stanna inne ensam en liten stund till, men sen åkte vi och handlade mat. Jag kände att jag hade bättre hållning än på länge för att jag fått lite ny energi, och det var så skönt!
Vi träffade en gammal kollega på parkeringen, som jag inte träffat på flera år, och det kändes bara trevligt och inte jobbigt alls att berätta att jag inte har nåt jobb och inga vidare utsikter till nåt spännande heller och att vi ska flytta till en småstad. :) Så det var en bra dag idag!
Strax efter jag tänkt avsluta det här inlägget med förra raden urartade läggningen av tjejerna och tog 1,5 timme med insatser av både mig och Christopher, så det var ju lite segt - men det började såhär gulligt/roligt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar