fredag 24 april 2015

Snurr snurr!

Den där läggningen som urartade igår gick ännu mer åt skogen sen. Flora vaknade strax efter jag publicerat gårdagens inlägg, och jag gick in till henne, men hon kunde bara inte somna om utan låg och snurrade och snurrade. Jag lät henne få bröstet, men det hjälpte inte, snarare tvärtom. Hon snuttade en stund, vände sig, vände sig tillbaka, pillade på min bröstvårta, snurrade runt igen, snuttade lite, och så vidare i all oändlighet. Till slut när hon börjat skrika också tog jag upp henne, och så fick hon sitta i soffan med mig och Christopher. Men inte heller det hjälpte; hon var lika orolig där. Jag provade att sätta på Teletubbies åt henne, men inte det heller. Så när vi tittat klart på "Mästarnas mästare" på SVT Play för att komma ikapp inför helgens avsnitt gick jag för att tvätta mig, och Flora blev helt förtvivlad. Men jag var inte särskilt sugen på att lägga mig utan att ha borstat tänderna, så jag hade inte mycket val... Christopher tog Flora i famnen och gick ut på balkongen, och då lugnade hon sig åtminstone. Sen bäddade vi i soffan så jag och Flora kunde ligga där för att inte störa Lilly.
Men det var hopplöst, hon lugnade sig bara inte. Jag har ingen aning om vad som var fel, hon verkade inte ha ont någonstans, hon var inte varm - det enda var att hon var lite snorig, men så har hon inte reagerat på förkylning förut. Kanske tänder? 
När klockan var ett höll jag på att få nervsammanbrott. Jag drog täcket hårt om bröstet så hon inte kom åt att ligga och pilla på brösten längre, och hon blev förstås ledsen, men efter några minuter verkade hon faktiskt somna! Hon vaknade igen dock och var ledsen, men jag envisades med att det var slut med bröstet nu, för det där pillandet och snuttandet verkade ju mer hålla henne vaken än att lugna henne, och vid halv två blev hon äntligen lugn så vi kunde sova båda två. När jag vaknade av att Lilly kom och letade efter mig vid halv 6-6 låg Flora precis som när jag somnat, hon hade inte rört en fena. Jag och Christopher bytte plats, och Flora fortsatte ligga blickstilla tills han gick upp vid 8. Helt utmattad, tydligen.
Idag har hon varit helt som vanligt, pigg och glad, och ikväll somnade hon lugnt. Jättemärklig natt.
I förmiddags började tjejerna snurra i hallen! Men när jag tog fram mobilen för att filma ville de bara titta i telefonen, så vi började med en vink- och pussfilm. :)
Sen fick jag filma Lilly.
Och sen Flora. Sötisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar