onsdag 5 november 2014

Hetsar varandra

Idag vid lunchen åt tjejerna som vanligt färdigt före mig - jag matar dem ju oftast så det tar ju extra tid för mig att äta min mat - och Lilly ville ner på golvet. Då ville Flora också ner, så det fick hon. De hade en massa leksaker på golvet, men Lilly ville upp i mitt knä och ställde sig vid mina ben och började gnälla. Det är det nya nu, att hon alltid vill upp i knät vid matbordet, och när hon får det har hon fullt upp med att riva ner allt som är inom räckhåll på bordet, och idag åt jag dessutom cous cous (som ju hamnar överallt om man inte kan luta sig ordentligt över tallriken), så hon fick inte komma upp.
Då hände det (inte så) roliga att tjejerna började hetsa varann, så efter en minut eller så stod båda och trängdes om att stå närmast mig, och båda gallskrek. Och gallskrek och gallskrek. Och gallskrek lite till. 
Och ibland får det faktiskt vara nån måtta, jag måste faktiskt också få äta, så de fick stå där. Det var ju inget fel på någon av dem, de bara hetsade varann till nånting som de säkert inte ens visste vad poängen var med. Så less.
Sen klev jag ner och satte mig på golvet och hivade fram brösten, och då stod de först bara blickstilla av pur lycka eller nåt, och sen kastade de sig fram. Så nu: lite lugn och ro. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar