fredag 28 november 2014

Hälsa på moster

Oj, klockan är visst snart midnatt redan! En snabbis om idag då bara. Jag hade den stora lyxen att mamma gick ut och gick med tjejerna för tredje dagen i rad, men idag gav jag upp att vila, för jag har inte lyckats somna någon av de tidigare dagarna ändå, så det kändes mest som slöseri med tid - jag kan bara inte sova på dagarna hur trött jag än är. Jättekonstigt. Jag kanske inte kan sova utan mina tvillingar bredvid mig längre, helt enkelt?
Planen idag var att få ordning på min enorma hög med recept som ligger och skräpar i bokhyllan i köket, men istället satt jag vid datorn och beställde julklappar och lite sånt. Oh well, det behövde ju göras också.
Förresten! Igår kväll såg jag att jag fått ett mail: jag är kallad till intervju (telefonintervju) för ett deltids-översättarjobb! Jag sökte det för rätt länge sen och trodde att jag inte var intressant eftersom jag inte hört nåt, men jo! Inte så att jag fått det än, men en intervju är ju i alla fall bra. Det handlar om 10-20 timmar i månaden, så det är ganska så perfekt: inte för mycket tid borta från barnen, men ändå lite extrapengar nu när jag bara får vårdnadsbidrag. Så håll tummarna för mig på intervjun nästa måndag, är ni snälla!
Tillbaka till idag: mamma kom tillbaka med tjejerna vid klockan 14, så då blev det snabb lunch och sen iväg och hämta Alfred, och därifrån tog vi tunnelbanan till min syster Johanna, som just flyttat in i en ny lägenhet med sin pojkvän. Superfin lägenhet!
Alfred testade fladdermusfåtöljen och en kikare.
Flora blev stoppad från att riva ner Johannas skor i hallen.
Sen hängde hon lite i mosters famn, lilla snora-Flora.
Och Lilly vågade utan prut gå och sätta sig i Victors famn, trots att de inte träffats så hemskt många gånger. Flora var lite mer avvaktande.
Båda tjejerna fick förresten prova att rida på Alfreds rygg när han kröp på alla fyra och lekte häst, och jag tror aldrig jag hört Flora skratta så mycket! Jag var tvungen att hålla i dem, så jag kunde inte filma, tyvärr, men det kommer väl fler chanser när Christopher håller i istället. Det är i alla fall så underbart att se barnen leka tillsammans nu! Och de är så söta med varann; tjejerna klappar varandra snällt och pussar varann, och Alfred är så snäll mot dem nu att hjärtat sväller. Sen knuffar i och för sig Lilly omkull Flora ibland också, men när jag säger till henne att hon inte får göra så utan att hon ska vara snäll så går hon fram och klappar Flora. Och ikväll när Flora grät gick Lilly fram och försökte pussa henne för att trösta. Söta söta barn!!
Imorgon åker mamma hem, så då är det slut på mina lyxiga timmar för mig själv när tjejerna sover. Vi måste verkligen försöka få dem att kunna sova inne, för jag tror inte jag pallar att gå ute i två timmar varje dag hela vintern när det blir minusgrader... Det vore också så fantastiskt skönt om jag kunde få vila eller få lite saker gjorda nån gång i livet igen också. Ja ja, okej, nån gång i livet kommer det väl hända igen, men: snart då.
Och en sista liten fotnot: igår hittade jag en billig äkta Ergobaby-sele på Blocket och skickade iväg Christopher med bilen för att hämta upp den innan den såldes till någon annan. Jag har på mig den nu,  men måste säga att jag gillar kopian bättre. Tyget är mycket stelare i den riktiga, och när jag har den på ryggen hamnar spännet mellan axelremmarna så högt upp att det skaver på halsen även när jag dragit åt remmarna så kort det går. Och den är inte så mycket högre i ryggen på tjejerna än kopian heller - vet inte om jag skrev om det här också eller bara i tvillinggruppen jag är med i, men där fick jag i alla fall veta att i den riktiga Ergon ska barnen lätt kunna ha armarna under axelremmarna, vilket de inte kan i kopian för den är så låg i ryggen - men det kan de inte här heller, tycker jag, Oh well. Den är i alla fall bekvämare att bära i än BabyBjörnen nu när de börjar bli tyngre, det måste jag ändå erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar