lördag 1 november 2014

Hormonspiralen continued

Jaha, dags för uppdatering om hormonspiralen igen då. Det går inget vidare mellan mig och mina spiraler, tycker jag. Jag bytte ju till hormonspiral i slutet av september för att jag hade flytningar varenda dag i fem månader från det att jag satte in en kopparspiral i våras, och det började så bra: jag blödde i en dag, och sen slutade det och jag kände inte av några biverkningar alls.
Men sen efter ungefär en vecka hade vi sex, för en gångs skull, och dagen efter det började jag småblöda, och sen har det bara fortsatt. Nu har det hållt på i tre och en halv veckor, och de senaste dagarna har jag dessutom börjat blöda mer. Det har visserligen varit väldigt lindrigt hittills, jag har lätt klarat mig med ett tunt trosskydd och inte ens behövt byta på en dag för att jag för det mesta fått blodet på pappret när jag varit på toa och bara lite i trosskyddet framåt eftermiddagen, men nu har jag fått byta ett par gånger per dag och vågar dessutom inte sova utan trosor, vilket jag alltid gör annars. 
Så nu är då frågorna: hur länge ska det hålla på såhär? Och är detta normalt?
Jag blir så less - kan det inte bara funka nu? Jag skulle ju kunna plocka ut den och tvinga Christopher att skydda sig istället, men nu har jag börjat gilla tanken på att få lindrigare eller ingen mens alls, och då är det ju hormonspiral som gäller. Suck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar