fredag 7 november 2014

Kvällssömnrekord

Klockan är fem i midnatt, och ingen av mina tjejer har vaknat på över en och en halv timme - det är jättekonstigt! På sistone har framför allt Lilly vaknat ungefär en gång i kvarten från det att hon somnat runt tio och tills jag lagt mig vid tolv, och på det har Flora vaknat en-två gånger också. När de vaknar måste jag alltid ligga hos dem en stund, så de tv-program jag och Christopher försöker se på måste vi alltid spela in med timeshift och se tio minuter i taget. 
Men ikväll: de sover!
Flora vaknade två gånger kort efter hon lagt sig, och Lilly vaknade också andra gången, men nu är vi nog uppe i rekord-kvällssömn. 
Tog just den här bilden på dem:
Båda har kravlat iväg en bit från för jag lämnade dem, men inte vaknat och gråtit. Nu är då bara frågan var jag ska lägga mig för att inte väcka dem... (Christopher ska få plats därborta på andra sidan, och Alfred i den bortre spjälsängen när han kommer in framåt morgonen.) Äh, det får bli som en pinne på tvären. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar