fredag 14 november 2014

Första dagens försök

Man kan väl säga att första dagens försök med ny sovtid på dagen gick... urkasst. Redan halv tolv var Lilly helt knäckt, trots att hon vaknade klockan nio, så jag satte henne och Flora i matstolarna och värmde lunch, men nope: båda blåvägrade äta och bara grät. Så mina alternativ var att gå i tre timmar och hämta Alfred, men då skulle ju ingen av oss få nån lunch, eller kanske gå i två timmar och gå till nåt lunchställe och äta innan hämtning, eller gå i drygt en och en halv timme och stressa hem och äta lunch och sen hämta. Jag valde det tredje alternativet - det vill säga ungefär som vanligt, bara en halvtimme-timme förskjutet - så jag snabbade mig på att klä på oss alla tre och ut med vagnen, så kom vi iväg klockan tolv.
Det var kallt och duggregn, så först tog vi en kort runda, sen satte jag mig i trappuppgången och lyssnade klart på nya avsnittet av Pampers Barnvagnspromenader (fast det var ett lite halvtråkigt avsnitt idag), och sen blev det tråkigt så vi gick en timme ändå, och så väckte jag dem kvart i två så vi skulle hinna äta lunch.
Så idag behövde de sova på eftermiddagen också, och eftersom Christopher kom hem tidigt och nån behövde åka och hämta den lyxiga fredagspåsen vi beställt på Lux Dag för Dag (man får en trerätters middag för två personer för 495:-, där allt är förberett och så får man fixa det sista själv) så åkte vi iväg alla fem med bilen. Det gjorde tyvärr att Alfred somnade också, vilket vi helst undvikit, men det fick bli så.
Men det är väl bara att försöka igen i några dagar och se om det finns någon chans att det kan funka, för teoretiskt tycker jag fortfarande att det låter bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar