fredag 7 november 2014

Nyklippta

Jag har tyckt att jag har sett så erbarmligt tråkig ut på sistone, och igår kom jag på att ett av skälen (några andra är att jag är ständigt osminkad och nästan alltid iklädd mina trista amningslinnen eftersom Lilly och Flora sliter sönder mina kläder för att komma åt brösten annars) var att min lugg blivit för lång. Så jag tog fram min hårsax trots att mitt hår inte var det minsta nytvättat och klippte av 2-3 centimeter, och vilken skillnad det gjorde!
När jag ändå var igång passade vi på att klippa Floras lugg för första gången, för den hade vuxit så att det bara hängde ner en smal flik i pannan och den började närma sig ögonen. 
Nu blev bilden inget vidare dock, för jag vet inte vad min mobil höll på med; den tog bara inte kort hur många gånger jag än tryckte på knappen, och Flora började ledsna på att titta framåt, så det fick bli bara den här där man knappt ens ser att Flora har hår och där min lugg ser hackigare ut än vad den faktiskt är. 
Vi sparade Floras minimala lilla hårlock tillsammans med Alfreds första avklippta lockar, eftersom det var klipp-premiär. Lilly lär det nog dröja innan vi behöver klippa, för hon har fortfarande så lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar