torsdag 18 december 2014

Snö!

Åh hej vad det snöade idag! Innan jag skulle ut och gå i förmiddags kollade jag SMHI, och där stod det att det inte skulle vara någon nederbörd idag. Så vi började gå, jag tittade upp på den stengrå himlen och fick några snöflingor i ansiktet, så jag vände tillbaka och hämtade regnskydden till vagnen. Och det var ju en sabla tur, för en timme senare såg det ut såhär och jag var blöt ända in på kroppen trots att jag hade dunkappa på mig.
Ännu ett par timmar senare hade det slutat blötsnöa och var riktigt vackert, och då hämtade vi Alfred. Han var just på väg ut på gården och ville göra en snögubbe, så jag lovade honom att göra en när vi kom hem till vår gård.
Och då fick tjejerna komma ner och gå i snö för första gången. Flora tyckte det var läskigt och ville bara vara i min famn, men Lilly var intresserad. Men hon hade svårt att gå i den knöliga kramsnön, och när hon ramlade kom hon inte upp själv. Jag köpte vinterstövlar åt dem igår genom en tvilling-säljgrupp på fejan, men har inte fått dem än, så idag fick de ha gummistövlar med raggsockar i.
Och Alfred rullade snöbollar till snögubben.
Lilla snögubben blev såhär fin! (Den lilla pricken mitt fram i ansiktet är faktiskt en pinne till näsa, men det syns inte i den här vinkeln.)
Jag kan säga redan nu efter en enda dag med snö att vi kommer behöva ett torkskåp... Tre blöta ungar i hallen när vi kom in var inte så livat att hålla ordning på. 
Jag har förresten brutalt ont i höger axel idag - den gör så ont att till och med själva benet är ömt när jag tar på det. Det är allt det där ligga-supernära-mamma-hela-nätterna som gör att jag måste hålla armarna rakt ut som tär på axlarna. Funderar på att försöka vänja bort nattamningen under julledigheten, men vi får se, det kanske är taskigt just när de är så mammiga och behöver vara nära mig. Vi får se hur länge jag står ut, jag måste liksom kunna använda armarna också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar