måndag 8 december 2014

Jobbintervju

Idag har jag haft en jobbintervju på telefon! Jag kommer inte ihåg om jag nämnt det, men jag sökte ett deltidsjobb som översättare från engelska till svenska för ett tag sen, men det tog sån tid att jag trodde att jag bara inte fått det, tills det för knappt två veckor sen kom ett mail där jag fick veta att de ville göra en första intervju med mig över telefon. Så jag chansade på att lyfta upp tjejerna i sittdelarna när de somnat i förmiddags, för det verkade besvärligt att gå ute och göra en jobbintervju, och så satt jag redo vid köksbordet klockan 12. Men det ringde inte. Vid tjugo över smsade jag och frågade om vi skulle göra en intervju idag, och då fick jag en ursäkt för förseningen till svar och att han skulle ringa om fem minuter.
Intervjun var på engelska, och jag var lite nervös innan, men det släppte snabbt, och jag är glad att min amningshjärna klarade av det. Han sa sen att han "reeeally enjoyed talking to you", och det lät ju bra. Det hjälpte nog att jag berättade att jag redan jobbat med att översätta en app i xml förut, och att jag har mitt skivregister och konsertregister i excel och älskar att ha ordning på saker... :)
Nu har jag fått en testöversättning att göra till torsdag, och så ska han höra av sig igen efter det. Det är en anställning på ett år (10-20 timmar i månaden), men jag ville inte säga nåt om att vi ska flytta förrän jag vet om de över huvud taget vill ha mig - och eftersom man ska jobba hemifrån är det kanske inte omöjligt att det går att lösa ändå. Vi får se hur testet går - det ser inte helt lätt ut, eftersom det är en massa termer, men jag ska göra mitt bästa.
Och tjejerna sov snällt genom hela samtalet och en kvart efteråt, så det var ju succé också.

2 kommentarer:

  1. Men vad kul, håller tummarna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Nu har jag skickat in min testöversättning, så får vi se.

      Radera