söndag 21 december 2014

Mot Liseberg

Knappt som vi har kommit fram och installerat oss i Lysekil åker vi till Göteborg. Vi ska gå på Lisebergs julmarknad med Christophers föräldrar och sen äta middag hos dem tillsammans med hans syster med familj och sova över där. 
Enligt SMHI ska det börja regna typ när vi kommer fram, och givetvis glömde vi vagnens regnskydd hemma. En granne kan ta med dem till Partille imorgon, men idag får vi nog köpa regnponchos på Liseberg och ha på om vädret blir tillräckligt risigt. Jag hoppas det blir mysigt ändå, det lär finnas en massa godsaker att äta där i alla fall. :)
Tog förresten det lilla lilla livsbeslutet idag att inte gå in på Facebook de närmsta dagarna (på julafton vill jag se vad folk lägger upp för god jul-bilder), för de senaste dagarna har allt handlat om politik och magsjuka, och det är i min mening de två sämsta grejerna att skriva på fejan om. Det första blir det bara bråk om och det andra gör att jag mår illa och blir nojig och nästan tror att jag kan bli smittad genom skärmen (och varför måste folk berätta om såna äckligheter?! Håll era toahändelser för er själva, tack). Så nu har jag fått nog. Jag kan gå in och kolla om jag har några notifications från sånt jag gjort de senaste dagarna, men i övrigt ska jag se om jag klarar att hålla mig ifrån det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar