tisdag 2 december 2014

Gudmor på besök

I eftermiddag/kväll kom gudmor Nina på besök. Vi åt middag och umgicks, och så lärde hon Lilly att låtsasäta på tygbakelserna från Bombadill som hon gett dem i födelsedagspresent. 

Fast hon var ju tvungen att smaka lite på riktigt också förstås.
Alfred var superhjälte och sprang runt och stajlade, och Flora kom med böcker som skulle läsas om och om igen, och vi märkte att båda tjejerna har lärt sig flera djurljud nu, det är så roligt! De lär sig över huvud taget så mycket hela tiden nu och härmar så mycket saker som vi gör; en favorit nu är att komma med min handkrämsflaska och vilja smörja händerna precis som mamma gör. Men som vanligt har jag hunnit glömma en massa saker som jag tänkte på tidigare att jag skulle skriva, och hinner inte tänka nu, för jag måste gå och tvätta mig innan det eventuellt blir vakningskaos igen... Idag väckte vi visserligen tjejerna vid nio trots att Flora somnade lite efter midnatt (Lilly låg faktiskt kvar sen 22-tiden), så kanske att de kan sova lite bättre inatt, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar