onsdag 10 december 2014

Återbesök för hormonspiralen

Förhoppningsvis sista inlägget om det ganska tråkiga ämnet hormonspiralen: idag var jag på återbesök för att se så den sitter rätt och sånt där, som de rekommenderar att man gör efter ungefär tre månader. Alfred fick följa med även denna gång - det har blivit att han har varit med på alla spiralturerna tror jag, och igår sa jag att vi skulle till doktorn som "pillar i mammas snippa" (inget hymlande här inte). Tänkte inte riktigt på att han givetvis skulle återge just de orden till sina förskolefröknar... Dags att börja tänka på vad man säger till honom. :)
Anyway: den sitter som den ska och allt ser bra ut, och jag blöder inte längre. Blödningen som började en vecka efter jag satte in den höll i sig i 50 dagar (inte mycket blod, men ändå lagom störigt), och sen dess har det bara skvätt lite nån dag här och där. Och barnmorskan idag sa att hormonspiralen brukar minska blödningar med 70-90% - yay! Så nu hoppas jag på att det fortsätter som det ska också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar