torsdag 19 juni 2014

"Man får åka ifrån mig"

Idag har vi åkt till Lysekil, med en extremt fullpackad bil - det är helt sjukt vad vi släpar med oss grejer med barnen alltså. Christopher köpte förresten en bred tvillingvagn när han och Alfred var i Stockholm, tror jag inte jag sagt - en begagnad Teutonia för 1100:-, men det fanns inte en chans att få med den ner hit, för den tog för mycket plats i bilen så de hade inte kunnat få med sig allt annat vi behövde också. Så jag får vänta till i höst med att prova den, tyvärr.
Anyway, strax efter vi kom fram kom även Christophers syster med sina två barn (Linus, snart tre år och Moa, 9 månader), och Alfred började leka med Linus, så när vi skulle åka och handla mat sa han att han inte ville följa med. Och sen lade han till: "Jag blir inte ledsen. Man får åka ifrån mig."
Och det gick. Vi har alltså ett barn som kan uttrycka sig så bra, och som vi dessutom kan åka ifrån ett par timmar helt oplanerat och han klarar sig med andra människor. Helt galet. Tur att vi har två till som behöver oss ett tag till... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar