måndag 9 juni 2014

Ma-ma

Lilly har börjat säga ma-ma - jag vet ju att hon inte vet vad det betyder, men oh så fint det låter!
Hon har sagt da-da och dla-dla länge, och på sistone har hon också sagt mam och mem när hon velat ha bröstet, och nu har hon utvecklat det till ma-ma. Hon säger det faktiskt oftast just när hon tittar på mig, så antingen har hon kanske kopplat betydelsen eller så är det bara för att jag uppmuntrar henne så mycket när hon säger det. 
Jag tyckte att Flora sa sitt första da-da med en sked i munnen just när jag skrev det här, men jag är inte säker. Men jäää sa hon i alla fall precis! Och sen väste hon som vanligt. :) Och nu sitter hon och gör pruttljud, så hon tränar munnen i alla fall. 
Och Lilly började klappa händerna i helgen, och båda har vinkat några gånger vid rätt tillfällen; Flora med hela armen och Lilly genom att öppna och stänga handen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar