onsdag 25 juni 2014

Lyckat restaurangbesök

De senaste åren har vi varit och ätit på restaurangen Norra Hamnen 5 i Lysekil en gång per sommar, och det ville vi göra i år igen, så det var bara att packa in alla ungarna i bilen och ge det ett försök ikväll. Vi bokade bord till klockan 18, så det inte skulle bli för sent.
Jag hade bunkrat med smörgåsrån, middag (torsk med potatis och dill, eftersom vi skulle äta fisk - de har mest fisk på menyn, helt logiskt eftersom det ligger vid havet i Lysekil där fisken är typ som bäst), äpple i Umami Taste Teasers och vindruvor i en liten burk samt leksaker till alla tre barnen. Tjejerna fick börja med lite smörgåsrån medan vår väldigt trevliga servitris värmde deras mat.
Snygg-sambon och havsutsikten.
Jag och Alfred - rätt kass bild, men vi måste ju också få vara med. :)
Det blev inga kort på vår delade chark-förrättsbricka eller min uer med ramslöksrisotto, kräft- och gurk-ragu och syltade cocktailtomater, men däremot ett på min crème brûlée med fläderbärssorbet och jordgubbs- och fläderterrin - allt var väldigt väldigt gott.
Alfred var duktig och satt still och åt både sina pannkakor till varmrätt och glass till efterrätt, och kröp runt på golvet och lekte med sina leksaker, men ibland ville han ut och se sig omkring, så både jag och Christopher var uppe på takterrassen med honom i omgångar.
Här vilade han sig lite i baren, och jag fotade honom och min skugga.
Och i trappan ner hade vi fri utsikt på dem som satt under, och de hade fri insikt under min klänning...
Tjejerna var jätteduktiga och lugna och skrek bara när de fick nya blöjor och Flora lite på slutet när hon ville komma till mig (som var upptagen med Alfred och Lilly). I bilen hem däckade Flora...
... och Lilly. Här tycker jag man ser så tydligt att de är så olika! Eller?
När vi kom hem körde alla tre barnen skrikfest dock, men nu, några minuter före midnatt sover de i alla fall allihop. Vi blev visst kvar på restaurangen i nästan tre timmar, och sen tog det tjugo minuter att komma hem, så det blev sen läggning för dem alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar